VAE & Qatar

02/12 Dag 8 Doha
03/12 Dag 9
25/11 Dag 1 Abu Dhabi
Vertrek te Brussel om 10.00 uur. Aankomst te Doha om 18.25. Een connecting flight om 20.50 naar Abu Dhabi. Overnachting in Traders Hotel ****.
26/11 Dag 2 Abu Dhabi
Na een ontbijt bezoeken we alvast de Moskee, een absolute parel in de stad. En dan de wereldprimeur: ‘de’ stad in opbouw: Masdar. De grootste ‘self-sustainable city to be build’. Wordt dat de toekomst van de wereldsteden?

Vrij middagmaal.

We besluiten de dag in het hypermoderne Yas Viceroy-hotel, gelegen binnen het vermaarde Formule 1-circuit. Alhier genieten we van een dinner-buffet in het Origins restaurant. We overnachten in het Traders-hotel ****.
27/11 Dag 3 Al Ain
Vandaag rijden we door de woestijn naar Al Ain. Al Ain is de geboorteplaats van de sheik van Abu Dhabi. We gebruiken een gezamenlijke lunch. We bezoeken het Al Ain Museum en het archeologisch park. Restanten van 3000 jaar oud, welke recent opgegraven werd door verschillende internationale teams, zullen ons zeker weten te boeien. Onverwachte verbanden met bijv de Chinese cultuur ons zelfs verrassen.

We overnachten in het Mercure Al Ain **** – dinner in het hotel. Hopelijk beleven we een mooie zonsondergang, want dit hotel is gelegen op de top van de hoogste berg in de VAE.
28/11 Dag 4 Dubai
Mogelijkheid om de zonsopgang te gaan bekijken vlakbij het hotel. Daarna rijden we door naar Dubai. We geven tijd voor een vrije lunch zodat u volgens eigen wensen kan genieten van de Dubai Mall. In de namiddag gaan we naar omhoog per lift in de Burj Khalifa, tot op heden de hoogste toren ter wereld. ’s Avonds gebruiken we een gezamenlijke maaltijd in de Karma Bar, de lokale versie van de Boeddha Bar – visit of Dubai, met uitzicht op de beroemde fontuin. Overnachting in Pullmann – Mall of the Emirates ****. In de Mall of the Emirates is eveneens de ‘beruchte’ skipiste gelegen.
29/11 Dag 5 Dubai
Verderzetten van de bezoeken aan Dubai, Oud Dubai met de Kreek, een – afternoon tea in de Burj al Arab. Vrije avond. Overnachting in hotel Pullmann Mall of the Emirates ****.
30/11 Dag 6 Doha
We starten de dag met een bezoek aan de Meydan Race Course, alsook de omgevende Meydan flats en apartementen. We houden nog even halt in de Dubai Marina.

Het middagmaal gebruiken we in het Mediterraneo Restaurant, gehuisvest in het Armani hotel in de Burj Khalifa.

U kan genieten van het uitzicht en misschien een (laatst’) aankoop doen in het shopping center.

Met de vlucht van 18.30 uur vliegen we naar Doha. Waar we aankomen om 18.40 uur (we hebben hier een uurtje tijdswinst).

We gebruiken het avondmaal en overnachten in het Onyx Rotana hotel *****.
01/12 dag 7 Doha
’s Morgens bezoeken we het hart van de stad tijdens een stadsrondrit, een bezoek aan de zeer verzorgde shouk en het vermaarde Museum voor Islamitische kunst van de Chinees-Amerikaanse architect PEI, bij ons het best bekend als ontwerper van de Louvre-pyramide. Vrij middagmaal.

Na de middag bezoeken we de Doha Marina, we passeren aan de hoofdzetel van El Jazeerah, zien de sites waar tegen 2022 de stadia gebouwd zullen worden voor de Wereldbeker Voetbal, en verwonderen ons over de reden van de vestiging van medische faculteiten in deze staat.
Gezamenlijk avondmaal in ons hotel - Onyx Rotana *****.
02/12 Dag 8 Doha
Vandaag hebben we aandacht voor de vooruitschrijdende medische instellingen, het stamcelonderzoek. Deze in de buitenwijken van de stad gelegen instellingen geven ons meteen de kans om ook die omgeving te leren kennen.
Zelfs wie een beetje rust wenst, een wandeling wenst te maken door de exuberante winkelcentra, of gewoon wat kuieren op het strand zullen we begeleiden.

Voor wie houdt van een brokje avontuur, zal er facultatief de kans zijn om een rit door de woestijn te maken, inclusief dune-bashing.
Gezamenlijk avondmaal in hotel Onyx Rotana *****.
03/12 Dag 9
Met de vlucht van 08.15 uur vliegen we rechtstreeks naar Brussel, waar we verwacht worden om 13.25 uur lokale tijd.

Visueel verrijkt, intellectueel verrast, menselijk voldaan. Is het dat wat men verwacht van een reis naar die regio? Wij maken ons sterk dat dit bij velen de beleving zal zijn.

Deze site maakt gebruik van cookies om de site optimaal te laten werken.

Cookies zijn kleine bestanden die gebruikt worden om de instellingen van deze site te bewaren. Cookies vertellen ons niet wie je bent.